- Presentació
-
Hispack s'embala
Satisfacció generalitzada, capacitat de negoci, creixement exponencial i major internacionalitat. Hispack 2006 va tancar amb èxit i va demostrar el dinamisme, la innovació i el potencial econòmic de la indústria de l'envàs, l'embalatge i la Publicitat en el Lloc de Venda.
Amb les millors solucions de packaging del mercat, el saló interessa a tots els sectors, industrial i de consum. Hispack és el saló més important de l'embalatge i la PLV a Espanya, i està entre els quatre principals d'Europa de la seva especialitat.
Pujar - Expositors
-
Creix l'oferta
El bon moment del sector va repercutir positivament en el saló Hispack creixent any rere any. Més de 2.000 empreses van participar el 2006, d'elle, prop de 900 amb estand propi i més de 1.300, de forma representada. Un augment del 19% respecte al 2003.
Hispack va ocupar més de 54.000 metres quadrats, un 14% superior a edició anterior. La maquinària i els accessoris d'embalatge van ser els sectors amb una major presència, ocupant la meitat de la superfície. El segueixen les primeres matèries i productes auxiliars; l'etiquetatge, la codificació i el marcatge; i els equips per l'embotellament.
Àmplia presència internacional
Les empreses estrangeres aposten per Hispack com entrada al mercat europeu i als països del Mediterrani. El 2006 la participació internacional va augmentar un 35%.
Itàlia, França i Alemanya foren els més nombrosos. Només ells sols representen el 67% dels expositors internacionals. També van participar-hi mercats emergents com Turquia, Taiwán o Corea del Nord; països llatinoamericans, i grans mercats com Estats Units, la Xina i l'Índia. - Visitants
-
Més de 40.000 professionals
El nombre de visitants es va incrementar en un 33%. En total, més de 40.405 professionals productors i usuaris del packaging.
Demanda estrangera
Els visitants estrangers van augmentar un 21%, Portugal i França els capdavanters. A més d'altres països de la Unió Europea, va destacar l'augment de professionals de Sud-amèrica i del Magreb. En total, Hispack va rebre visitants de 96 països.
Compradors de tota Espanya
El nombre de visitants nacionals (37.604) va créixer un 33%. Aquest increment confirma el lideratge del saló a Espanya. Catalunya, la Comunitat Valenciana, Madrid i Andalusia van ser les regions que més visitants van aportar. Extremadura, Cantàbria i Astúries van augmentar de forma important.
- Activitats
-
Totes les vessants del packaging
Un programa potent d'activitats va mostrar les possibilitats del món del packaging; tecnològiques, econòmiques, comercials, sociològiques o culturals. Mil vuit-centes persones van participar en la quinzena de conferències, seminaris i trobades celebrats:
Primera Trobada Hispack d'Investigació i Desenvolupament en Envasos i Embalatges
Congrés internacional que va reunir a 131 investigadors i tècnics per presentar els avenços en materials barrera aplicats a la tecnologia d'envasos i embalatges. Van participar-hi experts del Japó, Estats Units i diversos països de la Unió Europea.
En col·laboració amb l'Institut d'Agroquímica i Tecnologia dels Aliments del Centre Superior d'Investigacions Científiques (IATA-CSIC)
Jornades i seminaris
Van analitzar les principals inquietuds i estratègies de futur; innovació, certificació, sostenibilitat, l'envàs com a venedor de productes...
A la Conferència magistral sobre marketing i packaging el publicista Lluís Bassat va destacar la influència de l'envàs en la venda d'un producte.
Dissenyadors, fabricants de PLV, publicistes i marques anunciants van analitzar el poder de la Publicitat en el Lloc de Venda i les seves noves possibilitats d'aplicació. Taula rodona organitzada per Graphispack Associació.
Jornada sobre Innovació, Disseny i Certificació en la indústria del packaging. Els experts van destacar que la innovació és una eina fonamental pel manteniment de les empreses.
Organitzada per la Fundació Privada Innopack i Barcelona Centre de Disseny
La Jornada sobre RFID/EPC va donar a conèixer les possibilitats d'aplicació i l'extensió de l'etiqueta per ràdiofreqüencia.
Promoguda per AECOC
En el Seminari sobre Ecodisseny d'Envasos i Embalatges reconeguts experts van explicar les seves experiències en el disseny de packaging, respectuós amb el medi ambient. Es va parlar dels antecedents legislatius relatius a envasos i residus i de les expectatives d'implantació de noves normatives...
Organitzat per ITENE i l'ICTA-UAB.
Més de 500 estudiants universitaris i de formació professional van participar en la Jornada Jove del Packaging. L'esdeveniment va apropar el món de l'envàs i l'embalatge a alumnes que cursen estudis relacionats amb l'àmbit empresarial, comunicatiu i industrial.
També empreses expositores i entitats van organitzar les seves pròpies jornades, seminaris i presentacions. Els temes més destacats: envasat asèptic; seguretat en el emmagatzematge d'aerosols; nous sistemes de robotització per l'envasament; certificació en PDF; o packaging per responsables de compres d'empreses usuàries.
Zona RFID
El saló va dedicar una àrea a la tecnologia RFID per donar a conèixer les possibilitats de les etiquetes intel·ligents. Es va instal·lar una zona de demostracions amb gravadores de dades i lectors, etiquetes amb xips electrònics o antenes receptores.
Pack & Food. Història, Cultura i Memòria del Packaging
Exposició cultural que va divulgar la influència del packaging en la millora de l'alimentació i del benestar de la societat. Es va emmarcar en l'Any de l'Alimentació, la Cuina i la Gastronomia de Barcelona.
Trobades empresarials - Al Invest
AMEC ENVASGRAF va coordinar entrevistes de negocis entre 82 empreses europees i 27 llatinoamericanes vinculades al sector de l'embalatge. Els participants van valorar positivament els més de 150 contactes realitzats. Aquestes trobades fomenten els acords comercials de distribució, fabricació conjunta, transferència tecnològica o aliances estratègiques per arribar a nous mercats.
Llibre blanc de l'envàs i l'embalatge 2006
Hispack 2006 va presentar la tercera edició del Llibre Blanc de l'Envàs i l'Embalatge. Una obra que analitza el sector a Espanya, el moment actual i les tendències. Eina eficaç per la presa de decisions. Actualment, la indústria espanyola del packaging mou més de 10.000 milions d'euros l'any. Es calcula que a Espanya 1.650 empreses desenvolupen la seva activitat en aquest sector i donen feina a 55.000 treballadors. Estem davant d'una indústria sana que s'expandeix a major velocitat que el conjunt de l'economia del país.Obra bibliogràfica editada en col·laboració amb el Departament d'Innovació, Empresa i Universitats de la Generalitat de Catalunya
Premis Liderpack
Els premis anuals Líderpack, creats el 1995, són els guardons més acreditats que es concedeixen a Espanya al sector del Packaging i la Publicitat al Lloc de Venda (PLV). Consulti els 23 treballs premiats.
- El millor dels Premis 2007
- Guanyadors Packaging 2007
- Guanyadors PLV 2007
- Guanyadors Disseny jove 2007
- Hispack és notícia
-
Totes les revistes espanyoles del sector del packaging i de sectors usuaris com alimentació, farmàcia, química, distribució, publicitat, disseny, manutenció i logística, arts gràfiques, indústria i cosmètica van parlar d'Hispack. També va ser notícia a la premsa especialitzada estrangera. Revistes tècniques de diversos països de la Unió Europea i Llatinoamèrica se'n van fer ressò.
Els mitjans generalistes -diaris, ràdios i televisions- i la premsa econòmica van donar a conèixer la indústria de l'embalatge espanyola, a través d'Hispack.
- ABC
PDF - 544Kb - Capital
PDF - 312 Kb - El Mundo
PDF - 297 Kb - El País
PDF - 239 Kb - El Periódico
PDF - 363 Kb - Expansión
PDF - 163 Kb - IPMark
PDF - 931 Kb - La Vanguardia
PDF - 94Kb - Opakowanie
PDF - 901 Kb - Packnews
PDF - 109 Kb - Rassegna del Imballaggio
PDF - 1.700 Kb - Ronda Iberia
PDF - 562 Kb
- ABC
- Spot saló
-
- Relació d'Associacions Representades en el Comitè Organizador d'Hispack 2006
-
- A.F.C.O. (Associació de Fabricants de Cartó Ondulat)
- A.N.A.I.P.(Associació Nacional d’Indústries del Plàstic)
- AECOC (Associació Espanyola de Codificació Comercial)
- AEDA (Associació Espanyola d’Aerosols)
- AENOR (Associació Espanyola de Normalització i Certificació)
- AMEC (Associació Multisectorial d’Empreses)
- ENVASGRAF(Associació Espanyola de Constructors de Maquinària per envàs, embalatge, embotellament i arts gràfiques).
- ANFEC (Associació Nacional de Fabricants d’Etiquetes en Continu)
- APPLUS, Centre Tecnològic de Certificació
- Associació de Llaunes de Begudes
- Associació Espanyola d’Aerosols
- ASAG (Agrupació de Subministradors per a les Arts Gràfiques)
- ATEF (Agrupació Tècnica Espanyola de Flexografia)
- EmbalatgeFlexible
- Agrupació de Convertidors d’Embalatge Flexible
- ADIFAPLV
- Agrupació de Dissenyadors i Fabricants de Material de Publicitat en el Lloc de Venda
- ASUMA (Agrupació de Subministradors per a l’Envàs i l’Embalatge)
- ASSTID (Agrupació de Subministradors per a la Serigrafia, la Tampografia i la Impressió Digital)
- ASPACK (Associació Nacional de Fabricants d’Envasos, Embalatges i Transformats de Cartó i Matèries Auxiliars)
- ASPAPEL (Associació Espanyola de Fabricants de Pastes, Paper i Cartró)
- Associació d’Enginyers Industrials de Catalunya
- Centre Espanyol de Plàstics
- CSIC (Institut d’Agroquímica i Tecnologia d’Aliments)
- Fundació BCD
- Fundació Innopack
- Graphispack Associació
- ITENE (Institut Tècnic de l’Envàs, Embalatge, i Transport)
- Organització
- President
- Sr. Javier Riera-Marsa Bonmati. Representaciones Imco, S.A.
- Sr. Josep Algueró Galceran. Industrial Bolsera, S.A.
- Sr. Carlos Aguilar Peyra. Luciano Aguilar, S.A.
- Sr. Lluís Maria Ginjaume Torras. Grupo Comart, S.A.
- Sr. Miquel Heredia Lafita. Lapeyra & Taltavull S.A
- Sr. Joan Jané Mateu. S.T.E. Packaging Engineering, S.L.
- Sr. JoséNavarro Miralles. Tot Display, S.A.
- Sr. Jaume Plans Cabeza. Prodec, Equipamientos de Envasado, S.A.
- Sr. Agustín Cordón. Director Generalde Fira de Barcelona
- Sr. Raimon Serret. Director General de Comerç de la Generalitat de Catalunya
- Sr. Antoni Montserrat i Solé. Vocal Delegado del Ministerio de Indústria, Comercio y Turismo
- Sr. MiguelAballe Caride. Asociación de Latas de Bebidas
- Sr. Jordi Amat Sala. Embamat EU, S.A.
- Sr. Manel Bertomeu. Bobst Group Iberca, S.A. / Fundacion Innopack
- Sr. Börries M. Biagosch. Krones Ibérica, S.A.
- Sr. Josep Maria Bonmati. AECOC
- Sr. Pere Camprubí i Nieto. Director de Expansión de Fira de Barcelona
- Sr. Jordi Cardoner Casaus. Storopack Molded Parts España, S.A.
- Sr. Xavier Cartañá. Asociación Española de Aeorosoles
- Sr. Ramon Catalá Moragrega. CSIC
- Sr. Iban Cid Juncosa. ANFEC
- Sr. Carles Flo i Benet. Director de Comunicació de Fira de Barcelona
- Sr. Enrique Gallego. A.N.A.I.P.
- Sr. Víctor García Salvador. A.F.C.O.
- Sr. Josep Gubau i Torné. Volpak
- Sr. Antonio Luis Guerra Perera. APPLUS+ Centre Tecnologic de Certificació
- Sr. Xavier Heredia Estanyol. Lapeyra & Taltavull, S.A.
- Sr. José Luis Hernández Palay. Zedis, S.A.
- Sr. Enric Ibáñez Nolla. Ecoembalajes España, S.A.
- Sr. Albert Isern Castro. Disseny Imatge i Comunicació
- Sr. LluísJuncosa Pueyo. Pack Service, S.A.
- Sr. Luis Ignacio Marchesi. MM Packaging Iberica, S.L.
- Sr.Jaume Martí Sala. Posimat, S.A.
- Sr. Joaquim Navas Tresserras. Associació d'Enginyers Industrials de Catalunya
- Sr. Antoni Pascual Andreu
- Sr. Miquel Petit. Cartonajes Petit, S.A.
- Sr. Jaume Puigbo Vila. Sinel Systems, S.A.
- Sr. Carlos Reinoso Torres. Aspapel
- Sr. Isabel Roig Llorca. Fundació BCD
- Sr. Jordi Roma Molet. IMAJETecnologias de Codificación, S.A.
- Sr. Fernando Rosell Cabré. Nordenia Iberica Barcelona, S.A.
- Sr. Angel Sánchez Robles. Delegació AENOR Catalunya
- Sra. Marta Santamaria i Samplon. Direcció General de Comerç de la Generalitat de Catalunya
- Sr. Pere Serrat Benedicto. Graphispack Asociacion
- Sr. Gabriel Taltavull. Bossar
- Sr.Joan Tristany. AMEC
- Sr. JoanVila Torres. Stora Enso Española, S.A.
- Sr. Javier Zabaleta. Instituto Tecnológico del Envase, Embalaje y Transporte ITENE
- Sr. Ricard Zapatero i Camps. Director Comercial de Fira de Barcelona
- Sr. Xavier Castells. Director Comites Organizadores y Asociaciones de Fira de Barcelona
- Sr. Santiago Figueras Montserrat. Centro Español de Plásticos
- Sr. Gonzalo Sanz
- Xavier Pascual
- El que opinen de nosaltres
-
Els expositors
Perfil de l'expositorEl sector de la maquinària i accessoris d'envasament i embalatge va ser el que més presència va tenir, el 41% dels expositors. Seguit per les primeres matèries amb un 38,23% i l'etiquetatge amb un 8%.
Objectius de participacióEl 71% dels expositors va complir els objectius de participació a l'Hispack. Respecte al 2003, el nombre d'expositors satisfets va augmentar un 30,3%. Les empreses tenien com a principals objectius contactar amb nous clients i promocionar novetats i productes.
Alt índex de fidelitzacióMés del 50% dels expositors van expressar la seva satisfacció pel desenvolupament del saló. Ho confirma el 82% que va declarar la seva intenció de repetir a la pròxima edició. Les empreses van destacar la qualitat dels contactes realitzats, un pas ferm a futurs negocis.
Els visitants
Sectors d'interèsEl sector que més interessa als visitants, amb diferència, va ser el de la maquinària i accessoris d'envasos i embalatges, seguit per les primeres matèries i l'etiquetatge.
Objectius de la visita
Els professionals que volen conèixer de primera mà la situació de la indústria i trobar les solucions més idònies per la seva empresa, acudeixen a Hispack. Com s'aprecia en el gràfic, els principals motius de visita al saló va ser informar-se sobre les novetats, prendre contacte amb empreses i veure l'evolució del sector.
Perfil del visitant
Hispack ha sabut connectar amb el mercat usuari de packaging i de la PLV. Destaca la qualitat i el poder de decisió dels visitants. Els gerents i directors generals van ser els principals visitants. Seguits dels responsables de marketing, tècnics i directors comercials.
Sectors de procedència
El saló atrau a sectors variats. Els professionals de la indústria de l'envàs i l'embalatge vans ser els més nombrosos, amb un 28%. Seguits de prop pels de l'alimentació amb un 26%.
Pujar - Listat d'expositors
- Pujar
- Hispack 2009
-
11 - 15 Maig 2009
Hispack segueix creixent. Al 2009 coincidirà amb Barcelona Tecnologies de l'Alimentació, BTA 2009. Ocuparan per primera vegada els cinc pavellons del recinte de Gran Via. Estem treballant per fer encara més gran la fira més important de l'envàs, l'embalatge i la PLV d'Espanya i consolidar-la entre les fires europees del sector.
Els principals reptes passen per una major internacionalitat, més oferta, màxima implicació sectorial, promoció d'accions pel coneixement del sector i major contacte amb els usuaris del packaging.
Hispack, un saló que avança fermament cap al futur.
Pujar